Лепшыя стужкі 2022

У 2022 глядзець кіно амаль не было часу [адолеў только 60 тайтлаў замест 142 у папярэдні год]. Большую частку часу радасна бавіў з сынам. Астатні час быў заняты думкамі аб лёсе радзімы і свету. Тым не меньш, нават у такія няпростыя часы ё, што ўзгадаць з сусвету кінематографу. Гоў.

Лепшай стужкай года наша рэдакцыя адзінагалосна вызнала індыйскі экшн «RRR — Rise Roar Revolt» [рэдкі выпадак насамрэч добрай лакалізацыі тайтла, дарэчы]. Самы дарагі фільм ў гісторыі Індыі мае шанец стаць найлепшым сродкам супраць маркоты. Тутака ё ўсё, чаго ўмоўны глядач у стане стэрэатыпна чакаць ад стужкі з Балівуда. Фільму хіба трошкі бракуе яскравай гісторыі кахання — яе месца заняў сюжэт пра моцнае мужчынскае сяброўства [not gay] — але ж з усім астатнім усе ціп-топ. Танцы — чэк, шалёныя спецэфекты — чэк, музон — чэк, яскравыя колеры — чэк, дабро перамагае ліха — чэк. Тры гадзіны канцэнтраванай мілаты ў лепшых індыйскіх традыцыях мастэрскі прыпраўленыя адметным мясцовым экшнам — пачаўшы прагляд з правільным настроем ды й чаканнямі, ё агромісты шанец злавіць ахуіцельны кайф ад працэсу. Адназначны маствоч ў нашыя часы бясконцага піздеца і вар’яцтва, што адбываюцца навокал у свеце. Паглядзелі, адпачылі — і бегма адразу за іншымі стужкамі таго ж самаго рэжысёра [пра цудоўнага прынца Бахубалі].

Если бы мне удалось в 2021 посмотреть «Последнюю Дуэль» и «Аннетт», то тот год можно было бы смело называть годом актёра Адама Драйвера: напомню, что «Легенда о Зелёном рыцаре» с его участием [тут я дал джазу и несу полную хуйню, перепутав Дев Пателя, сыгравшего главную роль в Зелёном рыцаре, с Драйвером] стала чуть ли не самым ярким событием за обозначенный период. Але ж маем тое, што маем. И «Дуэль», и «Аннетт» — ярчайшие картины — каждая по-своему. Первая — долгожданный камбек режиссёра Ридли Скотта, наконец-то показавшего молодёжи настоящий олдскульный мастер-класс по созданию кино. Интригующий сюжет под модным нынче слоганом «не всё так однозначно», охуительные актёрские работы Драйвера и Мэтта Дэймона в обнимку с Джоди Комер и чёткая, выверенная драматургия, талантливейшим образом выстроенная упомянутым выше Скоттом — что ещё надо, чтобы получить удовольствие от кино? Непосредственно средневековые дуэли на кониках? — легко.

«Дуэль» — классика. «Аннетт» — постмодерн, обёрнутый в специфическую форму то ли мюзикла, то ли оперы. Леос Каракс — тоже, к слову, ещё тот старый пердун с послужным списком — славен эксцентричной формой своих фильмов и никогда не чурался экспериментов. В его фильме Адам Драйвер поёт — сносно, а аккомпанирующая ему прекрасная Марион Котийяр — буквально блистает: как на внутрисюжетных сценах фильма, так и в качестве актрисы as is. В лучшие годы я бы, наверное, сказал, что «Аннетт» из тех картин, которые не только нужно, но и хочется пересматривать. Сейчас, к сожалению, на это времени нет и приходится довольствоваться малым: тем, что, несмотря ни на что, тебе всё же удалось прикоснуться к прекрасному, пусть и не до конца понятному в деталях с первого захода.

Магчыма, самы нязвычны забаўляльны фільм года ад людзей, што падарылі чалавецству пярдзяшчэва Дэніэла Рэдкліфа ў стужцэ «Чалавек — швейцарскі нож». Тут, зрэшты, рэжысёры — Дэн Кван разам з Дэніэлам Шайнертам — глядзяць трошкі ў іншы бок. «Ўсе, адразу і зараз» за дапамогай сваёй шалёнай абгорткі з падарожжаў па мульцісусветам толькі час ад часу дае магчымасць пераключыцца з галоўнай тэмы — адвечнай праблемы бацькоў [маці] і дзяцей [дачкі] уперамешку з часам экзістэнцыяльнымі мукамі выбару. Аднак, сур’ёзнасць пытанняў не павінна спалохаць глядача. Пры доўжным жаданні, гэтыя пытаннечкі можна смела скіпнуць, сканцэнтраваўшыся выключна на лінейнай версіі сюжэта і чароўным візуале з месцамі насамрэч файнымі смехуёчкамі. Выбар заўсёды ё. Нават тады, калі падаецца, что выбара нямае.

В свой новый фильм режиссёр Роберт Эггерс — автор шикарных и малобюджетных «Ведьмы» и «Маяка» — позволил себе взять если не топ актеров, то, как минимум, ребят ценовой категории выше среднего: Александра Скарсгарда, Николь Кидман, Итана Хоука, Аню Тейлор-Джой и даже эпизодичную Бьёрк [на картинке]. Все влились как родненькие, кроме разве что ну уж совсем пластмассовой Кидман. Впрочем, если сделать над собой небольшое усилие и стараться не тошнить при виде некогда прекрасной звезды «Широко закрытых глаз», Эггерс вновь выдал конфетку. На этот раз — о викингах, рабах древней Руси и мести, которую следует подавать чуть остывшей. Варяг получился гораздо прозрачней удивительного [и тяжёлого] «Маяка», но это ни разу не минус: фильм проще усваивается хотя бы по причине очень узнаваемой истории, известной нам по приключениям Гамлета в Датском королевстве. Шикарные декорации, [до]шекспировский сюжет, кровища, мифы и легенды древней Скандинавии — вполне достаточно, чтобы с удовольствием поразглядывать двигающиеся картинки долгим зимним вечером.

Працяг падарожжа марамі ё магчымасць атрымаць разам з міні-серыялам «Паўночныя воды» [толькі пяць серый — найлепшы варыянт з мажлівых]. Гісторыя тут пачынаецца трохі пазней — у часы, калі было модным гойдаць па свету на парусніках ды й стрэліць з усіх мажлівых гармат па кітах дзеля каштоўнага тлушчу. Увогуле ўсё гэта трошкі папахвае мобідзікшчынай, толькі што ў ролі белага кіта тут чалавек [ну, ці можа проста жывёла]. Ці чалавекі [ну, ці проста жывёлы], хм. Энівэй, сюжэт не дае засумаваць: тут вам і драма, і дэтэктыў, і роудмуві — і ўсё гэтае шчасце аўтары спраўна загарнулі ў чоткі і крэпкі трылер. Серыял можа стаць сапраўднай знаходкай для аматараў змрочных рэалістычных гісторый і часам страшнаватай атмасфэры жаху і бязвыходнасьці. «Чаму такі злы?» — дапамажы Дашы знайсці ўцямны адказ разам з Колінам Фарэлам і Сцівенам Грэмам.

Минутка норвежского кино в нашем чате. Скандинавщина как она есть. Первый — «Паранормальные» [пример тупейшей локализации тайтла, буквально переводящегося как «невинные»] — расскажет нам триллер, местами смахивающий на хоррор, о детях в отрыве от привычного всем нарратива наподобие «цветов жизни». Здесь дети далеко не цветы и режиссёр умудряется вернуть в этот сложный период жизни самого зрителя. В период, полный не только беззаботной радости [которой в картине нет], но и страхов, переживаний и неуверенности. Родители в сюжете фильма выступают лишь фоном для своих чад, с огромным трудом пытающихся разобраться в том, что такое хорошо и что такое плохо, самостоятельно. Отдельно стоит упомянуть и о том, насколько достоверными у детей получились актерские работы. Впрочем, это уже традиция для кино с Севера.

Точно такой же традицией на родине викингов стали и истории об отвергаемых обществом чудаках. Еще одна такая — «Все ненавидят Йохана». Смешная [вернее, трагикомическая] история о большом [буквально и фигурально] любителе всё вокруг взрывать — достойном сыне своих родителей, которые тоже любили всё взрывать ещё во времена оккупации Норвегии немцами и которые естественным образом в конце концов случайно взорвали сами себя. Фильм чем-то отдалённо напоминает «Форреста Гампа», но с очевидными оговорками в виде классического скандинавского настроения и изрядной доли [само]иронии.

Нягледзячы на тое, што за цэлы 2022 год я адолеў только 60 фільмаў, не абыйшлося і без гаўнішча. Фэйл года, безумоўна, апошняя «Матрыца»: днішча, што разлеглася на днішчы самаго днішча. Недзе побач боўтаецца «Eternals» — стужка ад Марвэл, якая нават па меркам Марвэл занадта панылая ды прадказальная. Там жа «The King’s Man» — кардонны прыквэл шыкоўнага «Kingsman: The Secret Service», да якога нават блізка не ўдалося наблізіцца. Ну, і, канешне, «Death on the Nile» — капустнік па матывам аповедаў пра Эркюля Пуаро с наўскрозь бесталентнай Галь Гадот.

Адолеў таксама колькі серыялаў. «This Is Going to Hurt» — брытанскі, іранічны і груснявы — пра дактароў, што прымаюць роды ў жанчын. «Peacemaker»- прыкалдэсны комікс чыста паржаць. «The Chestnut Man» — цікавы дэтэктыў з Даніі.

Blast from the past года — стужка «Flirting». Аўстралійская драма 1991 года пра жыццё падлеткаў з яшчэ юнай і прывабнай Ніколь Кідман у галоўнай ролі.

Трэшачок года — «Coupez!». Месцамі даволі вынаходлівая гісторыя аб тым, як каманда недарэк спрабуе зрабіць зомбі-муві на каленцы.

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход /  Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход /  Изменить )

Connecting to %s